Missade du vår senaste aktivitet?

Vi bjuder på ett kort referat från våra möten så att du har chansen att få lite kunskap och inspiration även om du inte kunde delta. Det blir tyvärr aldrig lika bra som på plats, men ibland är man ju bara upptagen.

Frukostmöte MIJ med Sofia Axelsson, Husqvarna Group

Sofia Axelsson, Senior Vice President, Brand, Marketing & Communication på Husqvarna Group

Lyckat event om varumärkesresan som Husqvarna Group gjort för att bli världsledande.

Social by default

MIJ AW - Social by default 9 Maj 2017

MIJ bjöd in till AW på Stora hotellet med en inspirerande föreläsning.

Ebba Laurin

Idéförsäljning med Ebba Laurin

MIJ-frukost 4/4 på Science Park med Ebba Laurin som föreläste om Idéförsäljning

Per Carleö

Digital transformation med Marie Andervin

MIJ-frukost 7/3 på RC hotel med Marie Andervin som föreläste om digital transformation

Per Carleö

Årsmöte och föreläsning med Per Carleö

Årets första möte hade vi på Nybergs Bil. Först hade vi ett välbesökt årsmöte och drygt 140 personer deltog på kvällens event på Nybergs Bil.

Guldvågens grundare Art Directorn Ellinor Ekström och Copywritern Sophie Lokko

Sista MIJ frukostmöte för i år med Guldvågen

Så har vi haft årets sista event i MiJ. Ett fulladdat frukostmöte på Elite Stora Hotellet med lite extra julkänsla i den stora Spegelsalen Den stora skaran, ca 75 pers, fick först lite historia om hotellet av Elites VD Carl Henrik Nilsson.

MiJ-AW med Daniel Hallberg

1 november bjöd MiJ in till AW på Hotel Vox. Vi gästades av AD:n Daniel Hallberg som pratade om att "bara göra något roligt åt kunden".

Zooma

MiJ-frukost med Zooma

Onlinifiering och digitalisering - ur människors och företags perspektiv.

EUROMTB

EUROMTB - från idé till genomförande

MiJ-frukost med EUROMTB - ett projekt som med små medel satte Jönköping på kartan!

VY Jönköping

MiJ och Mediabaren gjorde gemensam sak.

I syfte att skapa ett tillfälle för fler att träffas och inspireras av föreläsning bjöd MiJ och Mediabaren in till gemensam AW på VY och i skybaren.

MiJ-frukost med årsmöte

Denna morgons MiJ-frukost var tillika årsmöte för föreningen, där bl.a. en ny styrelse valdes.

MiJ-frukost på RC Sports & Business

RC Sports & Business

Det händer spännande saker på Racketcentrum i Jönköping som i mars slår upp portarna till RC Sports & Business...

Christina Stielli

MiJ-frukost med Christina Stielli

Denna morgon fick MiJ:s medlemmar lyssna till en föreläsning av Christina Stirelli - Årets Kvinnliga Talare 2014. En riktig inspirationsföreläsning som bjöd på många skratt och verktyg för att känna arbetsglädje, ansvar och delaktighet - både privat och på arbetet.

Åsa Dahlqvist, Memma kommunikation

MiJ-AW med mingel, möten och Memma

Nu är vi proffsminglare! Höstens första MIJ-träff blev en AW på Stora hotellet tillsammans med Åsa Dahlqvist från Memma kommunikation och dricka – och ett lärorikt föredrag om konsten att mingla på rätt sätt.

Robert Aschberg

MiJ-lunch med Robert Aschberg

På vårens sista möte fick MiJ:s medlemmar uppleva en intressant föreläsning av Robert Aschberg på temat näthat. I programserien Trolljägarna letar Robert Aschberg upp nättroll och ställer dem mot väggen. I Stora Elite Hotell i Jönköpings fina lokaler fanns det även utrymme för mingel och en välsmakande köttbit. Ett hundratal gäster var på plats för att lyssna på den kände tv-profilen.

Kenth Hultqvist, Ledartröjan AB

Inspirerande morgon med Kenth Hultqvist hos Roupéz Profil!

Redan en kvart före start börjar förväntansfulla gäster dyka upp på Roupéz Profil inför dagens MiJ-frukost med Kenth Hultqvist, föreläsaren för dagen. Vi bjuds på en god frukost och får kika lite på Roupez fräscha show room innan föreläsningen startar.

Torsten Jansson, New Wave Group

Entreprenörskap och företagande på Torsten Janssons vis!

Idag fick vi delta i Alpist 35-årfirande och samtidigt möjlighet att lyssna på den omskriva och omtalade entreprenören Torsten Jansson från New Wave Group.

Årsmöte MiJ

Årsmöte 2015

Så var det dags för årsmöte igen. De i stadgarna fastlagda punkterna låg på dagens schema och dagordningen godkändes raskt.

Mij-frukost med sökoptimering och Jajja

Jajja - förbättra dina affärer på nätet

Tidig morgon på Stora Hotellet den 20 januari. Årets första frukostmöte med Jajja är fullsatt och det är dags att få kläm på hur vi bäst gör affärer på nätet numera. Och om vikten av sökoptimering och rätt innehåll på din hemsida för att få nå högt i sökmotorernas träfflistor.

Bea Feuk, IUM

IUM - Vad händer i medievärlden?

Under den här frukosten fick vi veta vilka strategiska utmaningar vi står inför i vår kommunikation, att marknaden och konsumentbeteenden förändras snabbt och att det är av allra högsta vikt att ha koll på de förflyttningar som görs och agera därefter.

Kjell Dahlin

Kjell Dahlin om Attitydbarometern

- Jodå, nock vet jag, för jag är hellre ”ret-o-rik” än fel & fattig!* En MiJ-frukost, med typiskt kaos, om attityder och förändringar!

InBetween lärde oss placera rätt

Fössta tissdan i november var det dags för Peter Peter Carnello och Pernilla Westberg från InBetween Entertainment i Stockholm att gästa oss.

Om resan att skapa Jönköpings första HBTQ-festival

Tisdagen den 2 september gästade Frida Ohlsson Sandahl och Kristian Kabelacs från Jönköping Qom Ut Marknadsföreningens frukostmöte. Jönköping Qom Ut är en ideell förening som står bakom festivalen och mötesplatsen med samma namn.

Dream Hack 20 år!

Tisdagen den 3 juni hälsades MiJ:s medlemmar välkomna till vårens sista frukostmöte. Temat för dagen var DreamHack – världens största digitala festival som i år firar 20-årsjubileum.

Framtidens arbetsmiljö enligt Kinnarps trendrapport 2012

Marie Louise Berglund, marknadschef på Kinnarps, stod själv i dörren och välkomnade oss som ville veta mer om framtiden och vad som påverkar vår arbetsmiljö.

Framgångsrik speed dating på Högskolan

Alla studenter vill inte till Stockholm. Hur ger man talangfulla studenter som läser marknadsföring möjlighet att stanna kvar i regionen efter sin utbildning?

Pernilla Jonsson, Karios Future

Consumer Trend hotlist 2014

Då var det äntligen dags för en ny spännande ny spännande föreläsning. Den här gången gästades vi av Dr. Pernilla Jonsson från Kairos Future. Vi träffades över en god lunch på Elite Stora Hotell.

David Barmé, Input Interiör

Inredningens betydelse

Inredningens betydelse för varumärket & tillväxten!. Den här morgonen var MiJ-frukosten förlagd till Input Interiör och deras härliga miljö, full av spännande inredning för kontor och offentliga rum. Och det var många som hörsammat uppmaningen att komma...

Ida Rydh, Identx

Varumärken och trenderna som påverkar

Fullsatt MiJ-frukost om varumärken och trenderna som påverkar. Det var ca 65 personer som lyssnade till varumärkeskonsulten Ida Rydh från Identx när hon pratade om att bygga starka varumärken och trenderna som påverkar kommunikationen under 2014.

Välbesökt årsmöte hos MiJ

Denna morgons MiJ-frukost var tillika årsmöte för föreningen. Ett ovanligt välbesökt sådant.

Guldstickan till Folktandvården

MiJ-frukost hos Folktandvården

MiJ-frukost hos Folktandvården – vinnare av Guldstickan.

Jenny Kvarnlöf, Hestrahandsken

Hestrahandsken och konsten att

... marknadsföra ett anrikt varumärke där ”det sitter i väggarna”.

Anneli Lokko, Add Friends

Nyttan med Twitter och Instagram – större än du kanske tror!

Visste du att 66 % av den svenska befolkningen använder sig av sociala medier – varje dag! Det var Anneli Lokko´s inledning denna kyliga och mörka tisdagsmorgon, med ytterligare en fullsatt MiJ-frukost på Elite Stora Hotellet.

Henrik Mannerstråle

Förhandlingsfrukost drog fullt hus

Den här gråa tisdagsmorgonen var det väldigt trångt och mysigt på Elite Stora Hotellet när Henrik Mannerstråle stod som talare på MiJ´s frukostmöte. Henrik belyste vikten av regler och processer i en framgångsrik förhandling. Vi fick ta del av olika förhandlingstekniker som kan vara bra att lära sig då man sitter i en förhandling.

Lyckad MiJ-dag på Näringslivsveckan

Vi på Marknadsföreningen i Jönköping vill ge ett stort tack till Destination Jönköping med Camilla Littorin och Monica Raske som gav oss möjlighet att vara värdar för en fantastisk onsdag under Näringslivsveckan ”Affärer på småländska”.

Mikael Lundberg, SMOT

MiJ-frukost med upplevelser

MiJ-frukost med upplevelser i utveckling … hos SMOT på Spira!

JönköpingsPosten

MIJ-frukost i nyheternas tecken med Jönköpings Posten!

Den här morgonen hade Jönköpings Posten inte bara premiär för en tidning med alla sidor i färg, utan stod också som talare på morgonens MiJ-frukost.

3D-printade skor

Produktionskraft & konsumentmakt

Produktionskraft & konsumentmakt – så påverkar 3D-print samhället. Mattias Kristiansson, redaktör för 3dp.se, höll under MiJs lunchmöte den 24 september, ett intressant föredrag om 3D-printers och dess användningsområden.

Årets Mentor i Jönköping korad på MiJ-lunch

Under MiJ-lunchen den 24 september passade också Almi Företagspartner och Nyföretagarcentrum på att kora var sin "Årets Mentor" från sina respektive mentorsprogram.

Mio

Mio kan konsten att locka kunder i svåra tider

Joakim Holmstrand, marknads- och försäljningschef på Mio AB, inleder denna MiJ-frukost med att berätta att han – varje dag när han går till jobbet – försöker slå Usain Bolt.

Mikael Jansson, NU-gruppen

Mikael Jansson om mässor, möten och människor ...

Under morgonens MIJ-frukost avhandlades ämnet ”Tredje generationens mässdeltagande” – ett inspirerande och intressant föredrag med Mikael Jansson, VD på NU-gruppen.

Guldstickan 2015

Guldstickan

MiJ och Mediabaren gör gemensam sak.

Marknadsföreningen och Hallpressen bjuder in till gemensam AW tillsammans med Aron Anderson.

MiJ-lunch med Fredrik Jerlov

Kom och lyssna på spännande föreläsning "mina bästa misstag" av Fredrik Jerlov...

MiJ Årsmöte

Vi har ett spännande år framför oss - 2015 är snart till ända och det var varit ett händelserikt år för Marknadsföreningen i Jönköping. Den 19 januari är det är dags att sammanfatta år 2015 och dra upp riktlinjerna för ett nytt spännande år 2016!

Patrik Olderius, VD Destination Jönköping

MiJ-frukost med Destination Jönköping

Sedan drygt ett år är Destination Jönköping ett av kommunen helägt dotterbolag. Hur arbetar de med att marknadsföra Jönköping som destination för att få fler att besöka oss?

MiJ-frukost på Husqvarna House of Brands

MiJ-frukost hos Husqvarna House of Brands

För fem år sedan öppnade Husqvarna sitt ”House of Brands”, en utställningslokal som ligger på fabriksområdet i Huskvarna. Nu är det MiJ:s tur att få göra ett besök i detta House of Brands.

Digitalakademin i jönköping

Kickoff för Digitakademin i Jönköping

Digitalakademin - Kostnadsfria utbildningar för att hjälpa dig lyckas online!

Frukost med TV3 – inför OS i Rio 2016

Genom vårt samarbete med TV3 får vi i MiJ möjlighet att ta oss ett steg närmare Rio.

Tendensdagen 2015

Tendensdagen & Årets Marknadschef

Den 15 oktober är det dags för Tendensdagen 2015, då även Årets Marknadschef utses.

MiJ-frukost med Chrsitina Stielli

MiJ-frukost med Christina Stielli

Det här är en frukost som lär oss allt om hur vi vågar vara glad och kanske också snuddar vid frågan: Varför är inte alla andra normala – som jag? Möt Årets Kvinnliga Talare 2014.

Scandinavian Photo

MiJ-frukost hos Scandinavian Photo

Scandinavian Photo firar i år 20 år av e-handel och är utsedda till Årets E-handlare inte mindre än tre gånger! Välkommen att inspireras av resan från ”kamerabutik i Bankeryd” till Nordens ledande bildföretag.

Åsa Dahlqvist, Memma

AW med mingel och Memma

Känner du dig bra på att mingla? Inte? Då är det här en After Work för dig!

MiJ-lunch med Robert Aschberg

MiJ-lunch med Robert Aschberg, TV3

Varje dag pratar vi om den digitala revolutionens möjligheter vad gäller marknadsföring. Men det finns även en baksida...

MIJ-frukost med Kenth Hultqvist

Kenth Hultqvist, föreläsare, fd. förbundskapten, inspiratör och numera också författare, och en av landets mest anlitade föreläsare inom områdena motivation, ledarskap och medarbetarskap.

Frukost hos Consid - Årets Marknadsförare

Vi besöker Consid, vinnare av Guldstickan 20014 och får höra mer om vad som ligger bakom framgången!

Torsten Jansson, New Wave Group

Möt Torsten Jansson från New Wave Group

Vi har fått möjlighet att lyssna till Torsten Jansson från New Wave Group hos Alpist reklam i samband med deras 35-årsfirande.

Marknadschefsdagarna

För dig som vill arrangerar vi samåkning till Göteborg...

Förbered dig för fest … Boka Jönköpingsgalan!

Jönköpingsgalan, med prisutdelning av Guldstickan - Årets marknadsförare, är årets festligaste tillställning där strålkastarljuset riktas mot människor och organisationer som gör bra saker för vår region.

MiJ Årsmöte

Ett händelserikt år är till ända och det är dags att sammanfatta det och dra upp riktlinjerna för ett nytt – och förhoppningsvis än mer – spännande år 2015!

MIJ-frukost med Sara Berglund

Hur kommunicerar du i förändring och hur får du människor att agera som i den nya visionen innan ni är där? Och vad är egentligen ditt bolags monkey index?

Mij-frukost med Jajja

Den här frukosten kommer Oscar Alm från Jajja Communications och lär oss grunderna om hur du ökar din synlighet på Google ...

Bea Feuk, IUM

MiJ-frukost med IUM. Vad händer i medielandskapet?

Hur ser trenderna ut? Hur kan du bygga varumärket och tänka du utanför boxen, men ändå få det att hänga ihop? Svaret på det, och påden viktiga frågan om hur du lyckas med små medel, får du denna morgon.

Kjell Dahlin

MiJ-frukost med Kjell Dahlin om Attitydbarometern

Vad har retorik och attityd gemensamt? Allt, menar Kjell Dahlin.
 I denna MiJ-föreläsning berättar han om hur han tänker.

Peter Carnello, InBetween Entertainment

MiJ-frukost om produktplacering med In Between

Tendesdagen 2014

Tendensdagen 23/10 – årets höjdpunkt för marknadsförare!

"Vi måste förbereda oss för framtidens medielandskap. Allt kommer se annorlunda ut”. Känner du igen mantrat? Glöm det. Framtiden är sedan länge redan här!"

MiJ-frukost på Jönköping Airport

”Jönköping Airport lyfter” – MiJ-frukost på flygande fot

Jönköping Airport, vår egen lokala flygplats som haft ett riktigt starkt år 2015. Ökande passagerartal, fler avgångar och nya, spännande destinationer ... OBS! NYTT DATUM!

Lunchmöte på Hooks Herrgård

Tre mil utanför Jönköping ligger Hooks Herrgård. Den här tisdagen träffas vi där och blir bjudna på lunch samt föreläsning.

MiJ på Näringslivsveckan

Den 20-24 oktober arrangerar Destination Jönköping näringslivsveckan, ”Affärer på Småländska”, på Science Park i Jönköping.

Guldstickan 2015

EuroMTB - från idé till genomförande.

Vinnare av Guldstickan 2015.

Daniel Hallberg

Vägra göra något kul.

AD:n Daniel Hallberg pratar om hur man vägrar att "bara göra något roligt åt kunden".

Zooma

Onlinifiering och digitalisering.

Anders Björklund, grundare av digitala byrån Zooma, besöker oss.

Guldvågen

Guldvågen.

Sophie Lokko och Ellinor Ekström berättar om Guldvågen, prisets genomslagskraft och branschens utmaningar.

Årsmöte, mingel och föreläsning

Den 7 februari bjuder MiJ in till årsmöte, mingel och föreläsning med Per Carleö, marknadsdirektör på Volvo Cars.

Årsmöte, mingel och föreläsning

Digital transformation med Marie Andervin

Det här med digital transformation, vad är det egentligen? och hur påverkas mitt arbete?

Våra samarbetspartners

Din Webbstrateg