Vi belönar årets marknadsinsats

Priset ”Guldstickan – Årets marknadsförare” delas varje år ut av Marknadsföreningen i samband med den gnistrande Jönköpingsgalan.

Vår ambition är att uppmärksamma och belöna ett framgångsrikt marknadsföringsarbete. Priset har delats ut sedan 1992 till det företag, den organisation, förening eller person i Jönköpings län som under året varit bäst på att marknadsföra sig.

Det kan vara en stor eller liten kreativ insats som belönas. Det viktigaste är att aktiviteten har lett till en iögonfallande marknadsföring och stor framgång för vinnaren.

Guldstickan 2016 delades ut till SVIA Industrial Automation för hur de på ett nytänkande sätt skapat ett varumärke som sticker ut i en annars traditionell bransch.

Juryn motivering för vinnaren löd:

Guldstickan 2016 går till ett företag som på ett nytänkande sätt utvecklat en designplattform som överraskar i en annars så traditionell bransch. De har på ett systematiskt och fokuserat sätt arbetat med content marketing, integrerat flera olika kanaler samt jobbat nära kunden i hela köpprocessen. Att de dessutom har lyckats skapa en spännande mix av ett verbalt och visuellt uttryck som gör att det pirrar i magen visar att de vill, kan och vågar använda även marknadsföringens verktygslåda för internationell framgång.”

Jönköpingsgalan

Stolta vinnare av Guldstickan genom åren är:

2016 - SVIA Industrial Automation
2015 - EUROMTB